tisdag 7 augusti 2007

Gamla vantar
















Sommarens pillerburk har växt sakta, så jag passar på att visa mina två tidigare tvåändsstickningar. Båda är stickade i Wåhlstedts Z-tvinnade. Det gråa och vita är ofärgat och mjukare än det färgade röda och svarta, men lystern är fantstisk i alla färger. Det gråröda paret är egentligen efter mönster ur Tvåändsstickat nya modeller av Gun Frisk (som Liisa skriver om i posten nedan), men tummen lärde jag mig på kurs med Karin Kahnlund och den har helt suverän passform. Det diskreta mönstret på handryggen är fritt efter Anne-Maj Lings principer. De svarta är trogna Anne-Majs basmönster och bård. De var från början tänkta som present till H., men blev försenade och hamnade hos min mamma istället. Hon törs tyvärr inte använda dem av rädsla för att de ska komma bort, man jag försöker säga att det är bra om jag får tillfälle att sticka nya. De röda lever jag i på vintern, och de börjar bli lite väl tovade inne i handen, så snart kanske jag kan låta mina "övningsvantar" vila och hitta på några nya.

Inga kommentarer: