måndag 6 augusti 2007

Vändpunkt

Nu har jag kommit till den punkt där det är dags att vända på mudden till min randiga vante. Jag har stickat varannat varv med grått och varannat varv med vitt. Och sen fick jag repa upp halva för att jag hade glömt att minska. (fördelen med att ha repat upp tvåändsstickat är att man slipper snurra upp nystanen när man stickar om, det är ju bra!)
Vips så blev randningen mer spännande och nu ska jag sticka varannan maska grå och varannan vit istället.
Lite har jag försummat tvåändsstickningen på sistone, jag har lite svårt att läsa när jag stickar tvåänds- och det har varit lite för dåligt på tv. På balkongen eller i gröngräset utan bok funkar det iofs bra. Trots att jag också får tendens till blåsor (på höger långfinger - håller jag fel?).

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag får också blåsor på höger långfinger så antagligen håller jag också fel eller så är det något man får leva med. Efter ett tag borde man i alla fall få väldigt stark hud just där :)

Dödergök sa...

Jättefin vante!
Jag fick blåsor på långfingret i början men inte längre jag vet inte om det är för att mitt långfinger har vant sig eller om min teknik har finslipats. :)