lördag 11 augusti 2007

Så gulliga de blev - eller hur?


Trodde att jag skulle göra en paus i 2-ändstickningen men icke sa Nicke. Det blev ett par barnvantar - så bra att mor och barn har lika! Det är bara det att det finns ett barn till i den familjen så det är bara att starta en omgång barnvantar på nytt - nu blir det med röd bård eller kanske rosa, damen i fråga är svag för rosa som de flesta småflickor!

Jag stickar med estniskt ullgarn, 3 tr och stickor nr 4. Vantstickor kallas de ju för att de är lite kortare än vanliga strumpstickor och jag har köpt dem hos Garnharvan på nätet. Jättefina!

4 kommentarer:

Freja sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Freja sa...

Jättegulliga blev de. Men var det inte svårt att sticka så smått i tvåändstickning?

Liisa sa...

Ursöta!!! Jag har stickat en liten vante (jag vet inte om det nånsin blir en till av just den sorten), jag tyckte det gick bra. Eller lika bra som de större, bara fortare...

Stick-kine sa...

Jag stickade de små vantarna med vantstickor, kortare än vanliga strumpstickor och bara på 4 st. Det gick jättebra! Kul att ni tycker om mina alster. Nu är jag igång med småvantar med röd bård till storasyster!