fredag 14 augusti 2009

Det går framåt

Har passerat markeringen för tummen på vante nummer 2. Har lärt mig att man ska sticka båda muddarna samtidigt. Började ju med vante nummer 1 på Grötö och hur noga jag än följt Kerstin Jönssons instruktioner har det blivit fel och jag har fått repa upp. Tyvärr har jag upptäckt att jag missat ett vitt varv, men eftersom jag ska ha vantarna själv, tänker jag inte repa upp en gång till. När vante nummer 2 är klar kommer det snart att bli ytterligare ett par på stickorna. Känner att jag har fått ett litet grepp om tekniken och tycker det är jättekul med tvåändsstickning även om det tar litet tid.

2 kommentarer:

Dödergök sa...

Jättefina vantar, så snyggt med flätorna nertill och sen enmkla släta överdelar.

Stick-kine sa...

Ja, så kan man också göra! Jättefint tips det där med tvåfärgat i muddkanten och resten helt vitt! Det gillar jag! Får man ta efter?