söndag 10 juli 2011

.... också ny här!






Jaha, då ska jag försöka att ge en någorlunda kort presentation av mig själv!
Jag är en spontan, glad, otålig och impulsiv 44-årig öländska med man, 3 barn, hund, häst och tillfälligt även en 9 veckors kattunge.
Jobbar som frisör sedan mååååånga år, men numera endast med hembesök hos dem som har svårt att ta sig ut ur sina hem. Det gör att tiden är lättare för mig att styra så jag hinner sticka, rida och göra alla måsten i vardagen. Jag njuter av varje dag helt enkelt!
I våras beslöt jag mig för att återuppta stickningen efter många års uppehåll (somnar bara framför tv´n ändå)!
Hittade ingen som kunde lära mig 2ändsstickning, så är även jag självlärd via diverse litteratur som beställts via nätet.
Har helt snöat in på detta då det tvingar en otålig själ som mig att visa stort tålamod... Terapi på hög nivå!
Här tänkte jag visa några av mina första arbeten..

4 kommentarer:

Elanit sa...

Åh vad vackra! de röd/ vita tumvantarna är min favorit!

Knitarina sa...

Så många fina vantar!
Gillar också de rödvita vantarna extra mycket. Ser fram emot att se fler alster framöver;-)

Katja sa...

Ska avsluta fingervante nr 2 först! Sedan har jag planerat att sticka ett par grönvita med fåglar på.... Måste ha något på G hela tiden!! :)

Efwa - Medea sa...

Wow, vilka fina! Vad duktig du är som har lärt dig helt själv. Snart är det nog dags för mig att lägga upp till ett par sockor som jag lovat sonen i julklapp. =)