lördag 9 januari 2010

barnvantar

Hejsan!
Jag heter Kristin och är ny här på bloggen! Jag har tvåändsstickat i ungefär ett år och jag har lärt mig genom att läsa böcker och få inspiration bland annat härifrån. Jag vill passa på och tacka er alla för en utmärkt källa till ny skaparlust!!
När jag lärde mig tekniken gjorde jag som jag brukar när jag lär mig något nytt; jag följde mönstrena nästan maniskt i början, för att sedan våga ta ut svängarna lite. Jag gillar mycket färg och mönster, speciellt till mina barn, och det var det ont om i mina böcker...
Dessa vantar började jag sticka på annandag Jul. Mina barn har nämligen suttit jämte mig i soffan hela hösten och bett om egna vantar när de sett alla vantar jag stickat i julklapp till nära och kära. Och äntligen fick de varsitt eget par! Mönstrena har jag hittat inspiration till från lite varstans, och mudden är 1r, 1a i varannan färg. Inte traditionell 2ändsstickning men jag gillar den typen av mudd.


På återseende!












6 kommentarer:

Unknown sa...

Vilka fina vantar!

/Kristina

heidi sa...

så fina dom är:)

Knitarina sa...

Jättefina vantar.
Ser ut att vara ett perfekt sätt att bli av med något av det restgarnsberg jag samlat på mig...

Liisa sa...

Håller med övriga kommenterare - jättefina vantar! Inspirerande!! Och söta ungar. ;)

nitsirk sa...

Tack! Det är ett perfekt sätt att minska lite på restgarnshögen. :)

Anna Kj sa...

Så söta, och så fina barn med vantar