fredag 21 augusti 2009

Vad gör Vi 2 i sommar i höst?

Två månader går snabbt och nu närmar vi oss 1:a september som har varit den här sommarbloggens slutdatum i de år den har funnits. Många utav oss stickar dock tvåändsstickning året om och vill ha en plats att blogga på även när det inte är sommar. Eftersom vi är så många som har har hittat hit redan (och än fler kanske gör det tack vare Mamma P:s fin kommentar om oss i tidningen Hemslöjden :)) så blir det kanske enklast att vi fortsätter blogga på den här adressen? Så vad säger ni? Vad gör Vi 2 i sommar i höst?

9 kommentarer:

TvåÄndsStickan sa...

Jag vill fortsätta, det har varit så kuuuuuuuuuuul! Jag är med!

EvaL8 sa...

Jag tycker också att vi fortsätter. Det blir en sporre att göra klart det som inte hanns med. Tvåändsstickning passar väl utmärkt året runt eftersom det stickas många vantar. Vad mycket fint allihopa har stickat.

Dödergök sa...

Jag är absolut med även i fortsättning om det blir en sådan. Det är så roligt att se allt tvåändsstickat samlat på samma ställe.

Stickeri sa...

Visst. Jag är på. Sen kanske jag stickar lite annat emellan. Men det har jag ju gjort under sommaren också. En massa bollar t ex :-/
Jag tror att mina mångfärgade vantar blir klara innan 1 sep. Men det beror lite på hur segt det är att läsa litteraturhistoria på franska...

Knitarina sa...

Jag kan nog inte låta bli att vara med på en fortsättning även om tvåändsstickningen kanske blir lite mer uppblandad med vanlig stickning under hösten.
Har fått jättemycket inspiration av era små mästerverk, så det vore lite trist att behöva ge sig till tåls ända till nästa sommar innan vi "ses" igen!

Stick-kine sa...

Snälla, vi kan väl fortsätta? Nu är det snart vinter och vantproduktionen kommer igång, klart det blir 2-ändstickat! Vi har ju nu också fått så många tips och så mycket inspiration med broderier osv, måste få sätta igång med nya saker! Kine

Efwa - Medea sa...

Jag är jättegärna med om det blir en fortsättning. Det blir en extra sporre att göra klart mina blåa vantar när jag kommer hem till Provence igen.

handarbetaren sa...

Jag är lätt med!

Liisa sa...

Gärna för mig! Det känns helt fantastiskt det här! Jag startade för att få lite sällskap och stöttning när jag skulle försöka använda mina förvärvade kunskaper innan de föll i glömska...

Vi 2 i sommar får gärna bli Vi två i sommar, höst, vinter och vår... Sticka tillsammans är bäst!

Dessutom är jag inte heller klar med det jag påbörjat och vill gärna sticka mer jag också!