tisdag 22 juli 2008

Tanken är...

... att jag ska sticka vantar till min Tös. Jag har inte kommit igång än, kanske blir det i kväll.
De grå vantarna stickade jag efter en kurs en gång. De har aldrig använts, för så små händer som vantarna skulle passa på är för ostyriga för stumma tvåändsstickade vantar. Så dessa har varit ett par "visningsvantar" på ett par utställningar.
Nu ska Tösen få ett par bruna vantar med gula och orangea prickar på i rätt, eventuellt lite för stor storlek. Jag ska försöka sticka lite lösare än jag brukar så de blir mer följsamma. Tösen vill säkert vara med och leka och gräva i snö (förhoppningsvis) i vinter och inte bara vara snygg om händerna!

1 kommentar:

Dödergök sa...

Vad fint med prickar. Det kan vara svårt att avgöra storleken när man stickar till små barn har jag märkt, dessutom håller jag med dig om att tvåändsstickat inte riktigt passar till de allra minsta. Skulle kanske vara en tröja då...